Планування занять з аеробіки в педагогічному процесі дошкільного закладу.




Методика проведення занять з дітьми дошкільного віку
Уміло складений комплекс ритмічної гімнастики, вдалий музичний супровід роблять заняття веселим і не втомливим. Існують дві форми проведення таких занять: імпровізація і визначений комплекс. Найцікавіші заняття, де використовуються розроблені сталі комплекси, які може провести будь-який вихователь з достатнім рівнем фізичної підготовленості.
Складаючи комплекси враховують вік дітей, їхню фізичну підготовленість. Вправи добирають так, щоб забезпечити розвиток усіх великих та дрібних груп м’язів стіп, кистей, рук, шиї тощо. Між серіями вправ включаються рухи на розслаблення м‘язів. Комплекси вправ для фіззанять, ранкової гімнастики, фізкультхвилинок і фізпауз повинні нагадувати комплекси загально розвивальних вправ, щоб за відведений для них обмежений час дати оптимальне навантаження на всі групи м‘язів. Комплекси для виступів на свята більше можуть нагадувати танці, мати образну спрямованість. Наприклад «Буратіно та його друзі», «Чебурашка», «Білосніжка і сім гномів» тощо. Комплекси вправ ритмічної гімнастики, що проводиться як окреме заняття, складається з трьох частин: підготовчої, основної і заключної. У свою чергу частини поділяються на серії комбінації вправ. Кожна частина комплексу має свою мету, тривалість, зміст і структуру. А саме:
I – підготовча частина (розминка) займає 12-15 відсотків від загальної тривалості комплексу (2-4 хвилини).
Мета: дати загальний настрій, допомогти сприйняти музику, підготувати організм до основних навантажень. Виконуються не дуже інтенсивні вправи – ритмічно ходьба, легкий біг, підскоки тощо з додатковими рухами рук, нахилами голови.
II – основна частина – складається із складніших вправ і займає 75 відсотків загальної тривалості комплексу (12-15 хвилин).
Переважають середні і малі навантаження, хоча доцільно вводити сюди і кілька пікових навантажень (до 1 хвилини кожне). Виконуються вправи для великих груп м‘язів рук і плечового поясу, спини і черевного преса, ніг з елементами рухів для дрібних м‘язів шиї, кистей рук, стіп, включаються і циклічні вправи (біг, підскоки, танцювальні кроки). Слід знати, що в цій частині комплексу силові вправи треба додавати до вправ на розтягування.
В основній частині можна виділити три етапи (серії вправ):
1. вправи із положення сидячи ( починаючи із м»язів шиї, плечового поясу і рук, потім – тулуба, ніг);
2. вправи із максимальними навантаженнями ( підскоки, біг), після яких виконуються 1–2 дві дихальні вправи;
3. вправи з положень сидячи і лежачи, після яких також доцільно виконати вправи на відновлення нормального дихання
III – заключна частина – це 10 відсотків загальної тривалості заняття ( до 2 хвилин). Знімає функціональне навантаження, відновлюється пульс.
 У цій частині заняття динаміка рухів поступово знижується. Даються вправи на розтягування і розслаблення м»язів, дихальні вправи. Закінчити комплекс можна повним розслабленням
Загальна тривалість  комплексу – від 15 до 20 – 25 хвилин ( залежно від віку), але перші заняття можуть тривати 8 – 10 хвилин. Дозування вправ у комплексах поступово зростає – від 6 до 8-10-12 повторень. Загальна тривалість серій підскоків та бігу – до 1 хвилини ( можна розбити на 2-3-4 підходи, тобто ланцюжками по 15-20-30 секунд).
Складений комплекс можна використовувати протягом року, періодично змінюючи в ньому по 1-2 вправи, вихідні положення або музичний супровід.

Складаючи комплекс слід дотримуватися кількох рекомендацій. Спершу формується комплекс вправ, потім добирається музичний супровід відповідно до їх характеру, кількості і дозування. Потім комплекс розучують без музики, по частинах, поступово об»єднаючи їх. Далі дітей знайомлять з музичним супроводом, загострюючи їхню увагу на характері музики.  Подальше розучування і закріплення вправ бажано провести під «живий» акомпанемент ( на фортепіано , баяні тощо), коли діти добре засвоїли рухи , можна вмикати фонограму. Інтенсивність виконання вправ поступово збільшуються. Показ вихователя – це основа розучування і проведення комплексу. Тому педагог виконує вправи разом з дітьми «дзеркальним» способом. Від вихователя вимагається уміння чітко, лаконічно називати наступну вправу, давати вказівки до вихідного положення, до початку і кінця вправи до напрямку руху,  якості виконання. Треба систематично нагадувати дітям про підтягнутий живіт, підняту голову, розведені плечі, натягнуті носки та інше, закликати їх уважніше слухати музику, адже правильне виконання вправ у ритмічній гімнастиці важливе як з естетичної,  так і з функціональної точки зору. Якщо діти втомилися можна виконати і не заплановані у комплексі вправи на розслаблення, особливо на етапі навчання. 






Комплекс
ритмічної гімнастики для старших дошкільнят.

1.      ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА

                  «Глечики « – ходьба на місці з коловими обертами плечей, руки опущені, 1 – рух правим плечем назад; 2- рух лівим плечем вперед. Повторити 4-6 разів.
                  «Підростемо « - ходьба на місці руки на поясі; 1-4 – кроки на повній стопі; 5-6- кроки на напівпальцях. Повторити 4-6 разів.
                   «Носочки  – п»яточки « - ходьба на місці, руки опущені, 1-4 кроки на ніпівпальцях, руки через сторони вгору, 5-8 кроки на п»ятках, руки через сторони вниз. Повторити 4-6 разів.
                    «Вперед- назад « - /Ходьба вперед і назад /. 1-4 кроки вперед, руки вперед – вгору, на 4 – виставити ногу вперед на носок, руки вгору, голову підняти, протнутися назад: 5-6 – кроки назад, руки вниз – назад, на 8 – підставити ногу назад на носок, руки назад, голову опустити. Повторити 4-6 разів.
                   «Моторчик « -  в.п.- о.с. руки складені перед грудьми/ як за партою / 1 – 4 зробити два приставні кроки праворуч з одночасними коловими рухами рук перед грудьми, на 4- сплеск в долоні, 5-8 – те ж ліворуч. Повторити 4 рази в кожну сторону.
                  «Вклонимося « - в.п.- о.с. руки за спиною, 1 – виставити праву ногу на п»ятку вперед – праворуч; 2 – у в.п.; 3-4 – те ж лівою ногою. Повторити 4 рази, потім ще 4 рази, додаючи нахили тубула вперед – в сторону до виствленої ноги.
                  «Колінця танцюють « - в.п.- ноги на ширині плечей, руки долонями на стегнах. 1 – зігнути праву ногу, підняти її на носок, коліно відвести праворуч, зігнути праву руку підняти вгору, голову праворуч ; 2 – у в.п.; 3 – 4- те саме ліворуч. Повторити 4 рази, потім ще 4 рази, виконуючи одночасно рухи обома руками в ногами, рух головою – вгору і вниз.
                   “Гнучка шия “ – в.п. – ноги ширше плечей, руки в сторони, долонями вгору, 1 – напівприсід, нахил голови вперед, долоні вниз; 2 – випрямитись, нахил голови назад, долоні вгору; 3 -  потягнутись тулубом за правою рукою, нахил голови праворуч; 4 – те саме ліворуч. Повторити 8 разів.

2. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Вправи з положенням стоячи
              “Чомучка “ – в.п. – ноги на ширині плечей, руки опущені, долоні паралельно підлозі. 1 – праве плече вгору, ліве вниз, праву ногу зігнути, поставити її на носок. 2 -–у в.п., 3-4 те ж саме лівим плечем і ногою. П – 8-10 р.
                 “Хвилі “ -  в.п. – ноги на ширині стопи, руки вперед.  1-2 – руки по черзі зігнути за голову; 3-4 руки по черзі перекласти на сідниці, 5-7 рухи корпусом типу “хвилі”, 8 – стрибком поворот на 90о, реки вперед. П –8 р.
               “Дотягнись “ – в.п. ноги на ширині плечей, руки за головою, 1 – нахил вперед, потягнутись за руками, 2 – нахил вперед, руками торкнутись гомілок, 3 -  нахил вперед долонями торкнутись підлоги, 4 – у в.п. П. – 8 р.
               “Пружинка”- в.п.- те ж саме, 1 – стати на носки, руки вгору, 2 – напівприсяд, поворот тубула праворуч, руки за голову, 3 -  знову стати на носки, руки вгору, 4 –напівприсяд з поворотом тулуба ліворуч, руки за головою. П–8 р.
                 “Міцний упор” – в.п.- о.с., 1 – упор присівши, 2 – упор стоячи, 3 – упор присівши, 4 – у в.п. П.-4-5 р., потом ще 4-5 р.ліву ногу назад на носок в упорі стоячи на рахунок 2.
                 “Гойдання “ – в.п.- права нога попереду, ліва позаду, руки в боки,      1 – руки в упор на праве стегно, 4 – присідання на праве коліно ;5-8 руки в боки, 5 – присідання назад на ліве коліно. П.-4 р., потом ще 4 р., змінивши спочатку стрибком положення ніг.
                  “Візьми “ – в.п.- о.с.1-  права рука в сторону, голову прворуч, 2 – у в.п., 3-4 те саме лівою рукою, 5 – руки вперед, голову вниз, 6 – у в.п., 7 – руки через низ назад і голову назад, 8 – в.п., рухи рук поєднувати з напівприсіданням. П.- 8-10 р.

3. Вправи дихальної гімнастики з елементами «Хатха-йога»: «Сидіння по-турецьки», «Ластівка».
4. ТАНЦЮВАЛЬНА ХВИЛИНКА
«Гопачок»
Вправи в парах і по-одному: «притопи», «мотузочок», «ковирялочка».


Висновок
Проглянувши заняття з ритмічної гімнастики в старшій групі ДНЗ № 620 та зробивши аналіз комплексу, я можу зробити такі висновки:
З впевненістю можу сказати, що дітям дуже подобаються заняття з аеробіки. Це викликає у них великий інтерес, так як ритмічна гімнастика є нетрадиційною формою роботи з фізичного виховання з дітьми дошкільного віку. Діти з великим задоволенням активно виконують усі аеробні вправи.
Також, що дуже важливо і що привертає дитячу увагу, це музика, яка використовується під час ритмічної гімнастики. Можу зазначити, що музичний супровід у ритмічній гімнастиці – це емоційний стимул і компонент кожного руху, дітям легше дається виконувати різноманітні рухи під вдало підібрану музику.
Під час проведення комплексу фізкерівник включає вправи на розвиток усіх  груп м’язів. Танцювальні хвилинки та творчі паузи є також дуже доречними у комплексі, вони урізноманітнюють заняття.
Поспілкувавшись з фізкерівником, я дізналася, що  нетрадиційні види гімнастики в дитячому садку проводяться, але в основному у вигляді гуртка. Для успішного проведення комплексу створенні усі належні умови.
Уся робота чітко проводиться згідно календарного плану. Кожне заняття відповідає програмовим вимогам даної вікової групи дітей. Під час занять ефективно використовуються різноманітні методи і прийоми роботи з дітьми.
Із бесіди з дітьми я дізналася, що займатися аеробікою їм дуже подобається, їх це дуже приваблює. Саме тому на заняттях всі дітки дуже активні. Вони з великим задоволенням виконують рухи, які їм пропонує фізкерівник.
Крім того я звернула увагу на дітей, які проявляють більше інтересу до занять з ритмічної гімнастики. Спостерігаючи за ними, можна помітити, що такі діти більш емоційніші і легкі в кожному своєму русі. Таким діткам подобається імпровізувати під час проведення комплексу, часто вони проявляють власне бажання виконувати нові рухи. І саме музика, що супроводжує все заняття, дає їм поштовх до вияву творчості.
Отже я переконалась, що використання такого нетрадиційного виду гімнастики як аеробіка в роботі з дітьми є не лише цікавим видом діяльності, а ще й дуже корисним для розвитку дошкільнят.
Рекомендації
1.      Частіше включати елементи ритмічної гімнастики в діяльність дітей протягом дня.
2.      Урізноманітнити тематику занять  з ритмічної гімнастики.
3.      Влучніше підбирати вправи для різних груп дітей з різним рівнем фізичної підготовки.
4.      Для збільшення інтересу дітей включати в комплекс ритмічні рухи з різноманітними предметами.
5.      Залучати батьків та проводити з ними бесіди щодо фізичного здоров’я дітей, ознайомити з важливістю ритмічної гімнастики в житті дошкільнят.
6.      Звертати більше уваги на дітей, які  проявляють активну участь в заняттях з аеробіки.

Комментариев нет:

Отправить комментарий